Gårdlösaleden 15 år
I dag är det 15 år sedan Gårdlösleden invigdes.
För 15 år sedan invigdes Gårdlösaleden — en vandringsled som blivit mycket mer än bara en stig genom landskapet. Den har gett människor möjlighet att uppleva Österlens stillhet, historia och natur på nära håll.
Genom hagmarker, skogar och öppna vyer binder leden samman bygdens kulturarv med dagens friluftsliv. I femton år har den lockat vandrare att stanna upp, lyssna till fågelsången och känna historiens närvaro kring Gårdlösa.
Gårdlösaleden är ett fint exempel på hur lokalt engagemang kan skapa något som uppskattas av både boende och besökare — en plats för rörelse, gemenskap och eftertanke.

Vi tackar alla som hjälp till att skapa och underhålla leden under alla dessa år.
